Jak zrobić PDF z Worda

Jak zrobić PDF z Worda

Tworzenie pliku PDF z dokumentu Worda nie jest trudne. Wystarczy wykonać kilka prostych kroków. Plik PDF to rodzaj pliku, który można odczytać na prawie każdym komputerze lub urządzeniu mobilnym – ta informacja została podana przez redaktora serwisu budowlaneo.pl. Zazwyczaj pliki PDF są używane do dokumentów prawnych, CV, listów motywacyjnych i portfolio online. Wyglądem i działaniem przypominają oryginalne pliki.

Pierwszy krok w tworzeniu pliku PDF z dokumentu Worda polega na otwarciu dokumentu. Jeśli posiadasz program Word 2007, musisz najpierw pobrać dodatek PDF z witryny firmy Microsoft. Po zainstalowaniu dodatku możesz otworzyć dokument. Następnie możesz go oczyścić i przekonwertować na plik PDF. Jeśli korzystasz z programu Word 2010, możesz użyć opcji Plik>Zapisz jako, aby zapisać kopię dokumentu jako plik PDF. Plik PDF może być przeglądany, drukowany lub pobierany przez odbiorcę.

Tworząc plik PDF z pliku Worda, warto również zastanowić się, gdzie go zapisać. Jeśli masz duży dokument, możesz rozważyć użycie Google Drive do zapisania pliku. Google Drive to usługa przechowywania danych online, która najlepiej współpracuje z użytkownikami posiadającymi konto Google. Jeśli masz konto Google, możesz pobrać plik PDF i wysłać go e-mailem bezpośrednio do odbiorcy. Możesz również zapisać plik na swoim komputerze.

Inną opcją jest użycie oprogramowania Adobe Acrobat PDF do konwersji dokumentu do formatu PDF. Adobe Acrobat umożliwia zapisanie pliku programu Word jako bogatego pliku PDF, który można przeglądać na prawie każdym urządzeniu. Możesz również użyć programu Adobe Acrobat do edycji dokumentu PDF. Będziesz mógł zapisać swój dokument w wielu formatach, w tym PDF, DOC i DOCX. Ta opcja jest dostępna zarówno w systemie Windows, jak i Mac OS. Możesz również skorzystać z konwertera PDF na DOC, który jest dołączony do programu Microsoft Word.

Format pliku PDF został stworzony przez firmę Adobe Systems na początku lat dziewięćdziesiątych. Jest to format bezpieczny i uniwersalny. Z tego powodu firmy na całym świecie ufają plikom PDF z poufnymi dokumentami. Pliki PDF wyglądają i są odczuwane jako oryginalne pliki, ale są w stanie usunąć rozpraszające elementy z dokumentów cyfrowych. Po wydrukowaniu, pliki PDF zachowują formatowanie dokumentu. Korzystając z pliku PDF, można dodawać notatki, opatrywać dokument adnotacjami i udostępniać go innym.

Istnieją również darmowe narzędzia do konwersji oparte na sieci, takie jak Zamzar. Jeśli masz konto Google, Google Docs to świetny sposób na zapisanie dokumentu jako PDF. W rzeczywistości Google Docs może przekonwertować plik na plik PDF przed przesłaniem go do Google Drive. Możesz również zapisać dokument na komputerze, wysłać go pocztą elektroniczną lub wydrukować.

Tworzenie pliku PDF z dokumentu Microsoft Word jest proste, ale nie dla każdego. Jeśli chcesz mieć możliwość dzielenia się swoim dokumentem z innymi, rozważ użycie programu Adobe Acrobat.

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *